Werden Sie Teil eines internationalen Teams, das Leben verändert, globale Mobilität neu definiert und die Erwartungen unserer Kunden übertrifft.
Bringen Sie Ihre Karriere voran, entwickeln Sie wertvolle Fähigkeiten und nutzen Sie Ihre lokalen Kenntnisse und ihre globalen Erfahrungen im anregenden Umfeld eines marktführenden Unternehmens, das seine Kunden an erster Stelle setzt.
Offene Stellen bei Packimpex
Tailoring relocation solutions
Seit der Gründung des Unternehmens vor über 40 Jahren streben wir nach "Business Excellence". Unser Streben nach konstanter Qualität und unsere kundenzentrierte Services haben uns ein kontinuierliches Wachstum und die Top-Position auf dem Markt eingebracht. Von unseren zwölf Standorten in Deutschland, der Schweiz und Belgien aus bieten wir ein breites Spektrum an Relocation-Lösungen an. Wir organisieren internationale Umzüge, aber auch lokale Orientierungstouren, übernehmen für unsere Kunden die Wohnungssuche und beraten bei der Auswahl von Schulen, sowie bei der Integration in die Schweiz. Hinter dem Erfolg stehen 150 international erfahrene Mitarbeitende mit höchsten Qualitätsansprüchen.
Relocation Manager (m/f/d)
For our office in Frankfurt we are looking for a Relocation Manager (m/f/d)
Your Mission
In this role, you will provide support to expatriates, employed by global companies, to settle in smoothly by facilitating all aspects of home finding, settling-in, registration and familiarisation with local areas and surroundings.
About the company
With offices across Belgium, Germany, the UK, Switzerland, the Netherlands, Italy and Ireland, we provide a wide range of relocation solutions. We support expatriates and international companies with pre-hire orientation tours, home search assistance, school search, immigration, and settling-in services. Our services range from international removals to furniture rental. Behind our success are 150 experienced and talented employees who strive for innovation and continuous improvement.
We offer a future-orientated business, where we are constantly striving for innovation and digitalisation. We encourage our employees to bring new ideas to enhance existing service offerings or bring new services on board. Join an international and multicultural team, who change lives, reinvent global mobility, and exceed customer expectations.
Place of Work
Frankfurt with the possibility to work from home.
What you will do
- Ownership of complete relocation process from Initiation to Feedback Form.
- Act as first contact to employee and HR individuals.
- Consistent communication with local relocation consultants.
- Coordination of third-party provider globally.
- Ensure high customer experience ending in excellent customer satisfaction.
- Maintain internal Packimpex systems as per guideline.
What we expect
- A minimum of 1 years’ experience in a similar position.
- Fluency in written and spoken English and German.
- Knowledge of Global Mobility services including Destination Services and Immigration.
- Expertise in German tenancy agreements and the immigration process would be an added advantage.
- Proactive approach, positive attitude, cultural awareness, and ability to make decisions independently.
- Ability to plan and manage workload under pressure.
- Quick learner with the ability to cope with multiple simultaneous tasks in a changing environment.
Application Process
The application will be reviewed by our in-house recruiter and if successful, an interview will be set up with our COO.
We look forward to getting to know you.
Was wir suchen
Eine positive und professionelle Einstellung
"Glokale" (globale und lokale) Kompetenz
Erfahrung im Bereich Umzüge und Relocation Services
Wir unterstützen Ihre Entwicklung
Finanzielle Unterstützung der Weiterbildung
Schulungen in unserer Academy mit dem Senior Management
Aktivitäten zur Teamentwicklung zweimal jährlich
Gelegenheiten zum Wissensaustausch mit Kollegen