Main Content

Join an international team that changes lives by redefining global mobility and exceeding customer expectations.

Advance your career, develop valuable skills and put your glocal experiences to use in an encouraging environment at a market-leading company that puts its clients first.

Open jobs at Packimpex

Tailoring relocation solutions

We have been striving for business excellence since the foundation of the company over 42 years ago. Constant quality and customer orientation has led to continuous growth and market leadership. With twelve offices across Belgium, Germany and Switzerland, we provide a wide range of relocation solutions. We support expatriates and international companies with pre-hire orientation tours, home search assistance, school search, immigration and settling-in services. Our services range from international removals to furniture rental. Behind our success are 150 experienced and talented employees who constantly aim to exceed customers' expectations.

Sachbearbeiter Administration (m/w) – Eschbach

An unserem Standort in Eschbach suchen wir per sofort oder nach Vereinbarung eine(n) Sachbearbeiter/in Administration

 

In dieser spannenden Funktion gewährleisten Sie als zentrale Ansprechperson den Erstkontakt für Anfragen unserer internationalen Neukunden sowie externer Dritter für die gesamte Firmengruppe und leiten diese an die zuständigen Teams weiter. Zusätzlich unterstützen Sie unser Admin Support Center bei diversen administrativen, personalrechtlichen sowie buchhalterischen Fragestellungen. Hierzu gehört neben der Pflege der Zeiterfassungsdaten sowohl die Mitarbeit in der Kreditoren- und Debitorenbuchhaltung als auch die Unterstützung des konzernweiten Mahnwesens. Darüber hinaus sind Sie in diversen administrativen Projekten für die gesamte Firmengruppe aktiv.

Für diese vielseitige Position konnten Sie nebst einem kaufmännischen Hintergrund bereits erste Erfahrungen in einer vergleichbaren Position erlangen. Als kommunikative Persönlichkeit verfügen Sie über sehr gute Englisch- sowie gute Französischkenntnisse und bringen nebst Fingerspitzengefühl auch das nötige Durchsetzungsvermögen mit. Sie sind gut organisiert, arbeiten strukturiert und sind mit den gängigen MS Office-Programmen bestens vertraut. Des Weiteren zeichnen Sie sich durch Zuverlässigkeit, Flexibilität und eine hohe Kundenorientierung aus.

Sie mögen internationales Flair, sind mit Herz und Initiative bei der Arbeit und wollen eigene Ideen umsetzen? Dann erwartet Sie bei uns eine herausfordernde und abwechslungsreiche Aufgabe mit viel Potenzial.

Auf Ihre komplette Bewerbung per E-Mail oder einen unverbindlichen Anruf freut sich Herr Steffen Kopp.

Apply For This Job Download PDF

The people behind Packimpex’s success

We have been striving for business excellence since the foundation of the company over 42 years ago. Constant quality and customer orientation has led to continuous growth and market leadership. With nine offices across Switzerland, we provide a wide range of relocation solutions. We support expatriates and international companies with pre-hire orientation tours, home search assistance, school search, immigration and settling-in services. Our services range from international removals to furniture rental. Behind our success are 150 experienced and talented employees who constantly aim to exceed customers' expectations.

What we look for

Positive & professional attitude

“Glocal” (global and local) competence

Soft skills that help you put the customer first

Experience in moving & relocation services

How we help you develop

Financial support for further education

Training sessions with senior management

Team-building activities twice a year

Opportunity to share knowledge with colleagues

Working at Packimpex means helping to shape Packimpex: you can bring in new ideas, create processes and take on responsibility to bring Packimpex steadily further.

Stefan Berger - Director Corporate Housing

Stefan Berger - Director Corporate Housing